Przepis na tatara z metki tatarskiej

Nie wszyscy wiedzą jak zrobić tatara. Ja sam jeszcze do niedawna nie wiedziałem i myślałem, że sztuka ta jest skomplikowana (dzięki Jacek za wyprowadzenie z błędu i fachowe porady). Najtrudniejszym elementem w moim przypadku był zakup mięsa, ponieważ w żadnym sklepie nie udało mi się uzyskać możliwości zmielenia 250g świeżego mięsa wołowego. Na szczęście istnieją gotowe wyroby pakowane w postaci metki tatarskiej - czyli zmielonego mięsa zapakowanego w folię. Dla wszystkich, którzy zechcą sami wykonać danie tatarskie publikuję przepis - czas wykonania to ok 15 minut (choć mi zajęło to prawie 2 godziny - licząc czas na robienie zdjęć).

Tatar z żółtkiem, cebulką i ogórkiem kiszonym oraz przyprawy i olej do smaku

Przepis na tatara:

Składniki na jedną porcję:

  • Zmielone mięso wołowe lub metka tatarska - ok 250g (koniecznie świeże) 
  • Mała cebulka - pokrojona jak najdrobniej
  • Ogórek kiszony
  • Jedno żółtko
  • Łyżka oleju (do wyboru roślinny lub z oliwek)
  • Sól, pieprz, papryka słodka do smaku (można dodać również ostrą paprykę, magi, vegetę itp)
  • Białe pieczywo

Sposób przygotowania:
Mięso/metkę wyłożyć na talerz i udekorować żółtkiem. Wokół mięsa wyłożyć posiekaną cebulkę i ogórek. Po pierwszych momentach zachwytu nad pięknem poprawy, wymieszać wszystkie składniki dolewając łyżkę oleju oraz doprawiając przyprawami do smaku. Jeść z lub na chlebie.


Składniki na tatara


Tatar z metki tatarskiej






Palce lizać:)

Komentarze

  1. Tam gdzie sprzedaja mieso wolowe w kawalkach powinni tez je mielic. Jezeli nie, musisz szukac innego sklepu (moze nie chca mielic takich malych ilosci, tylko np. od 100g)? Dopiero takie mieso jest dobre, bo te metki nie sa przewaznie dobrej jakosci (maja wlokna itp.). Ale tatarek zawsze mniam mniam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jak napisałem 25g mięsa nikt mi nie chciał zmielić. Zostało tylko wyjście z metką - ale będę jeszcze szukał

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba było zaproponować sprzedawcy, że wsadzisz jego twarz do krajalnicy. Wtedy na pewno by się zgodził!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ajjj koniecznie do tego musztarda:))))))
    Witam Autora tak ciekawych zdjęć:)
    Chciałabym zaprosić do udziału w Konkursie Fotograficznym "Moje miasto w obiektywie", który organizuje portal krn.pl. (termin nadsyłania prac mija 31 sierpnia b.r.)
    Główną nagrodą jest tygodniowy pobyt w luksusowym Hotelu SPA & Wellness w Kołobrzegu.
    Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://www.krn.pl/formularz/fotogaleria-4_0.html
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Na prawdę chodzi o 25 g, a nie 250g? 25 g to by była jedna łyżka mięsa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za zwrócenie uwagi. Masz rację, czeski błąd, do tego powtórzony kilkukrotnie:)

      wyedytowałem post i już jest przepis zgodny z prawdą

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Księżyc - Efekt Halo

Korekta geometrii zdjęcia - czyli prostowanie krzywizny nieudanego ujęcia