Dworzec Główny w Rzeszowie.


Po raz kolejny odwiedzam Rzeszów. Tak sobie skojarzyłem że jeszcze nie pokazywałem Wam, jak wygląda budynek dworca. W 2010 przeszedł on renowacje. Odnowiona została zarówno zewnętrzna fasadą budynku jak i samo wnętrze. Miałem z sobą moją A380 i zrobiłem kilka ujęć ale stwierdziłem, że o wiele ciekawiej będzie jak czekając na pociąg zrobię zdjęcia telefonem SE XPERIA X10i i od razu opublikuje je jadąc na trasie Rzeszów - Warszawa.

Wcześniejsze brudne i odrapane ściany już nie straszą, a Straż Ochrony Kolei oraz wynajęta agencja ochrony dbają by na dworcu nie pojawili się znowu bezdomni.

Obecnie wschodnia ściana wewnętrznej elewacji wygląda tak jak na zdjęciach poniżej.


Widok na ścianę zachodnią

Na ścianie północnej (dla tych co nie mają orientacji w terenie lub nie potrafią czytać mapy to ta ściana od strony torów kolejowych) zostawiono tablicą informacyjna o bieżących przyjazdach i odjazdach. Pozostała zachowana w stylu od lat kojarzonym z dworcami kolejowymi - ja osobiście nie lubię innych tablic na stacjach. Te mają swój klimat i charakter.

Udało mi się wykonać też kilka ujęć pociągów stojących na stacji oz sercowego tunelu.
Pociąg towarowy i osobowy na dworcu w Rzeszowie
Tunel na dworcu kolejowym w Rzeszowie
Widok na dworcowe perony

Zejście pod perony od strony miasta
Na zakończenie zrobiłem zdjęcia kapliczki stojącej przy placu dworcowym.


Location : 32-700,
Posted via Blogaway for Android on my XPERIA X10i

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przepis na tatara z metki tatarskiej

Księżyc - Efekt Halo

Korekta geometrii zdjęcia - czyli prostowanie krzywizny nieudanego ujęcia