Tama Mokrzec - okolice Pilzna

Oj zapuściłem się w blogowaniu, zapuściłem. Obiecuję Wam oczywiście poprawę. Wiele się u mnie ostatnio wydarzyło w życiu, wciąż podróżuje w praktycznie każdy weekend, a ten jest jednym z nielicznych spędzanych w Warszawie. Znalazłem więc chwilę na opublikowanie zdjęć zrobionych w ubiegłą niedzielę nad tamą w okolicach Pilzna (woj. podkarpackie), a dokładniej w okolicach miejscowości Mokrzec.


Tama służy do regulacji poziomu wody w rzece Wisłoka poprzez utrzymywanie stabilnego poziomu wody na terenach miejscowej żwirowni, co szczególnie istotne jest w przypadku zagrożenia powodziowego.

Jest to mała zapora i już niejednokrotnie okazywała się niewystarczająca podczas czerwcowych powodzi.




Dokładne położenie tamy możecie sprawdzić poniżej:
Wyświetl większą mapę

Okolice tamy to ciekawe miejsce do którego zjeżdża się gro młodzieży i rodzin szczególnie w cieplejsze dnie Korzystają na tym miejscowe łabędzie które przyzwyczajone są do dokarmiania przez okolicznych mieszkańców.



Niestety dojazd nad tamę w czasie roztopów nie jest najłatwiejszy co widać po stanie drogi na poniższym zdjęciu. Samochód mojej dziewczyny poradził sobie na szczęście z przejechaniem tą dróżką.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przepis na tatara z metki tatarskiej

Księżyc - Efekt Halo

Korekta geometrii zdjęcia - czyli prostowanie krzywizny nieudanego ujęcia