Panorama Placu Marszałka Józefa Piłsudskiego w Warszawie

Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego, Warszawa.
Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego jest chyba jednym z najbardziej rozpoznawalnych miejsc w Warszawie. Na tym brukowanym placu odbywają się liczne parady i pokazy wojskowe, tutaj znajduje się ostatni fragment Pałacu Saskiego przy którym wartę honorową pełnią żołnierze Kompanii Reprezentacyjnej Wojska Polskiego (z powodu umiejscowienia symbolicznego Grobu nieznanego żołnierza, to tu również znajduje się krzyż papieski i odbywają się msze polowe i uroczystości kościelne. Nic więc dziwnego, że miejsce jest uznawane raczej za ostoję spokoju (przy najmniej do czasu najazdu górników) i gro turystów skręca tu przechadzając się po Krakowskim Przedmieściu.

Korzystając z pięknej pogody wybrałem się więc tutaj z aparatem i statywem. Już wcześniej założyłem sobie, że spacer ma służyć przygotowaniu materiału do obróbki zdjęć do sklejenia większej panoramy oraz do pierwszych prób z techniką HDR (o tych ostatnich pojawią się jeszcze posty)

Panorama w lepszej jakości po kliknięciu na zdjęcie,
lub w pełnej rozdzielczości w linku na końcu posta.
W efekcie udało mi się przygotować 7 zdjęć które połączyłem w jedno przy pomocy Photoshopa (dopiero się uczę tego programu więc nie było łatwo) oraz przyciąłem finalny obraz w Lightroom'ie którego używam do zarządzania zdjęciami. Efekt przedstawia się poniżej.

Jest to moja pierwsza panorama sklejana przy pomocy Photoshopa, wybaczcie więc drobne niedociągnięcia. Widać np. ludzi którzy rozmyli się trochę przy naświetlaniu przez prawie 10s. zdjęcia. Chciałem jednak połączyć pliki na których nie robiłem obróbki (której jeszcze nie potrafie) i spróbować własnych sił z samym łączeniem zdjęć. 

Oczywiście po połączeniu wzrósł rozmiar pliku i rozdzielczość. Oryginalne zdjęcia miały 14 MPix natomiast połączone zajmowały aż 40MPix (co przyciąłem do 33,6 ponieważ góra i dół nie wypadały idealnie równo, a także samotne drzewa z prawej strony za Grobem Nieznanego Żołnierza również nie wyglądały by korzystnie.

Panoramę w pełnej jakości możesz ściągnąć klikając link.

Komentarze

  1. Tak bym chciał, żeby odbudowano w niezmienionej postaci Pałac Saski... ech, marzenia ściętej głowy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Przepis na tatara z metki tatarskiej

Księżyc - Efekt Halo

Korekta geometrii zdjęcia - czyli prostowanie krzywizny nieudanego ujęcia