Minolta 7000i - lustrzanka analogowa

Nigdy nie używałem lustrzanki analogowej (jedynie analogowe małpki). Wymyśliłem sobie, że kupię lustrzankę analogową żeby bardziej skupić się na robieniu zdjęć niż na ich obróbce. Nie rezygnuję oczywiście z cyfrowych zdjęć. Sony A380 nadal jest moim głównym aparatem. Chcę po prostu wymusić na sobie poświęcenie jeszcze więcej uwagi na wymyśleniu efektu końcowego fotografii. Niestety (albo i stety) fotografia cyfrowa tego nie ułatwia pozwalając na praktycznie bez kosztowe wykonywanie dziesiątek podobnych fotografii i strzelanie bez sensownych fotek które później się od razu wyrzuca.



Kupiłem więc na Allegro Minoltę Dynax 7000i za sumę 35złotych polskich. Wybrałem Minoltę bo w teorii podpasują mi moje obiektywy - niestety tylko w teorii. To większy obrazek standardowy obiektyw (Sony 18-55) i zoom Tamron 55-200 nie będą mogły być przymocowane ponieważ stworzone są dla lustrzanek z matrycą rozmiaru APSC a nie są przystosowane do rozmiaru kliszy 35mm.

Na szczęście mogę używać mój najlepszy obiektyw Minolta 50mm 1,7.
Do zbliżeń zamierzam używać starego radzieckiego Jupitera 135mm 3,5 z mocowaniem na bagnet M42 (wkręcany gwint i specjalna przejściówka).

Oczywiście zdjęcia po skanowaniu również umieszczę na blogu.

Komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. No cóż, też myślałem, że przejściówka z Nikona na M42 i radziecki gniotsa niełamiotsa Helios 44m-4 58mm sprawią, że będę super ekstra zdjęcia robił. Skończyło się na tym, że obiektyw nie ostrzy w nieskończoność, muszę dobierać ręcznie czas naświetlania, idealnie na oko wyostrzyć (żadna dioda od ostrości się nie zaświeci...) i w ogóle bujać się z tym niesamowicie. Ale zabawa jest przednia:) No i nie czarujmy się - takich portretów jak stałka nie rysuje żaden obiektyw... Dobrej zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety 42mm nie będzie współpracował z body bo ten blokuje styki i po włączeniu aparat jest po prostu zablokowany .Kiedyś dostałem minoltę 300si ot takie pudełko do pstrykania ,taki większy kompakt z sigma 28-200mm. cieszyłem się ,ale aparat był zablokowany .Myslałem ,że to pudełko jest zepsute ale dokupiłem kita 35mm. Minolty i pstryka .! Większy obiektyw o dziwo współpracuje z dynaksem 404 i 505 które posiadam i vectisem s1 również .

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Przepis na tatara z metki tatarskiej

Księżyc - Efekt Halo

Korekta geometrii zdjęcia - czyli prostowanie krzywizny nieudanego ujęcia