Wieża Eiffla i panorama Paryża


Dziś przyszedł czas na kolejne zdjęcia z Paryża. Tym razem sama wieża Eiffla oraz panoramy stolicy Francji które wykonałem podczas wspinania się na poszczególne piętra - no dobra macie mnie, na górę dostałem się windą, ale już powrót z piętra w połowie wieży prowadził mnie po schodach.


Jardins du Trocadéro
Przepiękny otwarty park którego budowa została rozpoczęta w XVI w. Ciekawostką jest, że fontanna na środku placu nazywa się Fontanną Warszawską

Widok na Jardins du Trocadéro z najwyżego piętra wieży Eiffla

Widok na Jardins du Trocadéro oraz centrum finansowe Paryża ze środkowego  piętra wieży Eiffla


Ciekawi mnie kto wydał zgodę na budowę ciemnego budynku w tle który psuje panoramę.


Dom des Invalides 
Dom des Invalides to ogromny kościół w centrum Paryża wybudowany ok 1706 roku. Pierwotnym planem było, żeby w świątyni spoczywali królowie wraz z rodzinami. W 1861 odbyła się tu ceremonia pogrzebowa Napoleona Bonaparte.

Ogromnie żałuję, że nie miałem czasu na wyprawę do tego miejsca. Następnym razem odwiedzając Paryż nie mogę pominąć wizyty u jednego z największych wodzów w nowożytnych czasach.

Dom des Invalides 



Ecole de Guerre - centralny budynek Francuskiej szkoły wyższej dla kształcenia Wojskowych



Konstrukcja Wieży Eiffla


Do omówienia konstrukcji wieży posłużę się Polską Wikipedią:
"Jej wysokość zmienia się o 18 cm w zależności od temperatury. Pod wpływem wiatru wieża kołysze się na 6–7 cm. Cała konstrukcja wieży składa się z 18 038 części metalowych i około 2,5 mln nitów, jej całkowita masa, razem z betonowymi filarami wynosi około 10 000 ton. Nacisk wieży na podłoże wynosi 4,5 tony/m².
Konstrukcja wsparta jest na czterech podstawach o boku 25 m każda. Na wysokościach 57 m, 115 m i 275 m znajdują się tarasy widokowe. Zajmuje obszar kwadratu o boku 125 m. Na sam szczyt wieży prowadzi 1665 stopni."




Komentarze

  1. Ech, w Paryżu byłem krótko i też nie zdążyłem wszystkiego zobaczyć. Tego miasta nie da się ogarnąć w kilka dni.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Przepis na tatara z metki tatarskiej

Księżyc - Efekt Halo

Korekta geometrii zdjęcia - czyli prostowanie krzywizny nieudanego ujęcia