Zdjęcia i filmy z telefonu Nokia Lumia 710

Od dwóch tygodni mam okazję testować najnowszy smartfon Nokii - Lumia 710 - który wyposażony został w końcu w porządny system operacyjny (bo archaicznego Symbiana mało kto nazywał smartfonem). Od razu postanowiłe napisać kilka zdań o telefonie i pokazać wam wykonane nim zdjęcia. Ponieważ mój blog jest stricte fotograficzny, to zajmę się opisywaniem samego aparatu fotograficznego (choć korci mnie, żeby wypowiedzieć parę własnych zdań i przemyśleń o samym systemie - a pewną wiedzę wydaje mi się w tym zakresie akurat mam).
Zdjęcie: materiały prasowe nokia.com

Słowem wstępu o Windows Phone 7
Choć sam osobiście jestem zwolennikiem rozwiązań Google i telefonów z Androidem na pokładzie to Windows Phone 7 wydaje mi się atrakcyjnym systemem, szczególnie ze względu na prostotę obsługi (banalność wręcz) oraz na fakt, że niedługo niemal identycznie będziemy korzystać zarówno z komputera, tabletu oraz telefonu. Nie tylko dla Microsoftu jest to test. Nokia również musi pokazać, że potrafi robić smartfony oraz odbić się od dna i ogromnych strat które wygenerowała poprzez zbyt późne wejście w rynek smartfonów.

Sam system, jak już wspomniałem nie jest dla mnie idealny, szczególnie przez ograniczenia jakich doświadczy świadomy użytkownik. mnie irytuje szczególnie fakt, iż nie jestem w stanie wykonać w telefonie rzeczy do których przyzwyczaiłem się używając szeregu smartfonów na Androidzie. Nawet proste zgrywanie muzyki z komputera wymaga korzystania z Zune co jest trochę naśladownictwem idei APPLE - niestety w nie najlepszym stylu. Możliwe jednak że zmiany dostaniemy wraz z aktualizacjami, czy rozwojem liczby aplikacji w markecie.

Ale miało nie być o systemie, a o samych zdjęciach .... Jedziemy więc dalej, czyli od razu do aparatu.

Specyfikacja aparatu
Na początek kilka suchych faktów - Nokia wyposażyła model 710 w aparat z matrycą 5MPix - czy to dużo? zdania są podzielone, natomiast do wyświetlania zdjęć na ekranie telefonu lub komputera zdecydowanie wystarczą ponieważ z maksymalnej rozdzielczości 2592x1944 będziemy w praktyce korzystali rzadko. Aparat wspomagany jest przez lampę LED, która dysponuje standardową mocą i skutecznie oświetli bliskie elementy obrazu. W menu zawarto podstawowe funkcje jak: korekta balansu bieli, regulacja ISO, tryb scen, czy korekta ekspozycji. Możemy również dodawać do zdjęcia dane lokalizacyjne dzięki odbiornikowi GPS.
Oczywiście sferę oprogramowania możemy rozwijać, korzystając z darmowych bądź płatnych aplikacji w Windows Marketplace.


Zdjęcia z aparatu Lumia 710

W jasny dzień, gdy scena jest dobrze oświetlona aparat radzi sobie bardzo poprawnie. Zarówno ostrość jak i kolory są na oczekiwanym poziomie. Scena oświetlona jest poprawnie i nie mamy większych problemów z kompromisem ładnie oddanych elementów jasnych bądź ciemnych.

Drogowskazy u rogu Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej w Warszawie

Warszawa - widok na ulicę Moniuszki

Street photo przed Domami Towarowymi Centrum

Pawilon promujący Nokie Lumie w Pasażu Wiecha

Kontrastowe barwne odcienie kolorów przy sprzyjającym oświetleniu zostają poprawnie oddane.

Przy okazji testów wykonałem autoportret

Zdjęcie akcji - czyli Paluch pije wodę z kranu


Wykorzystanie trybu makro

Niestety przy mocnych punktach światła pojawiają się mocne przebłyski 

Warszawa przystanek tramwajowy centrum, Rotunda, PKiN oraz Złota 44 w budowie

Po przejrzeniu zdjęć wykonanych w dzień, które oceniam na bardzo poprawne, przyszedł czas na kilka wieczornych zdjęć. Tu niestety aparat nie pokazuje nic więcej niż średnia w swojej klasie. Podobnie jak wszystkie aparaty w telefonach z małym wizjerem i matrycą 5MPix, również Lumia 710 nie szokuje jakością i póki co utwierdza mnie w przekonaniu, że jeszcze musi minąć trochę czasu zanim telefon zastąpi nam średniej klasy aparat fotograficzny. Bardzo widoczne są szumy matrycy, które dominują nad zdjęciem.
Na pocieszenie dla Nokii muszę przyznać jeszcze raz, że jest to absolutnie standardowy wynik. Cóż elektronika się rozwija w szalonym tempie - niestety fizyki i optyki już tak łatwo nie przeskoczymy.

Remont kamienic na Próżnej

Widok na Plac Grzybowski


Filmy z Lumii 710
Przy okazji testu nagrałem również kilka filmów które chciałbym wam zaprezentować. Niestety jak sami zauważycie, nawet przy dobrym oświetleniu aparat ma problemy z ustawieniami ostrości podczas nagrania.





Podsumowując. 
Nie zostaliśmy zaszokowani w modelu 710 najlepszą na rynku matrycą wbudowaną w telefon. Jednak aparat jaki znalazł się w Lumii 710 jako narzędzie do sporadycznego wykorzystania, robi poprawne zdjęcia, a te wykonywane przy dobrym oświetleniu będą zdecydowanie wystarczające - szczególnie gdy nie będziemy mieli przy sobie innego aparatu.

Komentarze

  1. Naprawde fajny wpis! Full profeska przygotowany itd.! Staram Ci sie tu troche traffic'u wygenerowac, bo uwazam, ze jest potencjal na rozwoj. Ja caly czas eksploruje tematy pisania/zarabiania na pisaniu i pokrewne, wydaje mi sie to b. ciekawe! Pozdro i powodzenia! R.

    OdpowiedzUsuń
  2. Radek, Ty nie eksploruj tylko pisz ;)
    DD, wpisik spoko, juz wiem ze nie kupie sobie tego telefonu dla aparatu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. "W jasny dzień, gdy scena jest dobrze oświetlona aparat radzi sobie bardzo poprawnie" - to chyba wspólna cecha większości aparatów fotograficznych :D

    OdpowiedzUsuń
  4. hehhe. dzięki Radek. Profeska to by była gdybym robił zdjęcia tablicom testowym i zastanawiał się czy aparat robi dużą winietę czy nie:) Co do pisania/zarabiania to skup się na tym pierwszym bo tylko tak będziesz miał fun. Co do zarabiania to kasy z tego nie ma a liczy się dobra zabawa oraz poczucie że ktoś te wpisy czyta i ogląda - co jest najważniejsze. Co do zarobków to na szczęście póki co mam inne źródło utrzymania więc mogę sobie pozwolić wieczorami na pisanie dla samej pasji i zabawy. Reklamy są u mnie bardziej dla testów i zdobycia pewnej wiedzy o narzędziach google którą kto wie może kiedyś wykorzystam.

    Marcin widziałem już wiele i uwierz mi - nie wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy to jest jeden z tych nowych genialnych telefonów Nokii, które w aparacie nie mają opcji wyciszenia dźwięku "migawki"?

      Usuń
    2. jest wyciszenie dzwieku migawki tylko musisz poszukac w dzwiekach

      Usuń
    3. OK możliwe że to przegapiłem ale szukałem w menu aparatu i w jego ustawieniach. No nie wpadłem żeby szukać w innym miejscu

      Usuń
  5. Dobry telefon, dobry test, mimo tego, że mnie w telefonie aparat najmniej interesuje:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy jest możliwość kopiowania zdjęć z Lumi 710 do folderu na komputerze, czy tylko i wyłącznie do programu Zune? Z góry dzięki za pomoc ;-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poprzez program Zune. Można ustawić gdzie zdjęcia mają się zgrywać. Ja innego sposobu nie znam

      Usuń
  7. Keep on wгiting, greаt job!

    Αlѕο visit my web ѕite imprezy firmowe

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za smartfonami z tym systemem, bo o wiele bardziej wolę Androida. A co do samego telefonu, to muszę przyznać, że ten model radzi sobie nieźle jeśli chodzi o wykonywanie zdjęć w ciągu dnia, w nocy jest trochę gorzej, ale nie jest źle :).

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Przepis na tatara z metki tatarskiej

Księżyc - Efekt Halo

Korekta geometrii zdjęcia - czyli prostowanie krzywizny nieudanego ujęcia