Liptovsky Trnovec - archiwalne zdjęcie z Tatr wysokich

Słowacja oraz tatry wysokie zawsze mi się podobały. Niestety ostatni raz w tym rejonie byłem w 2010 roku, pisałem wam o tym dwa lata temu. Rejon Jeziora Liptowskiego jest niezwykle malowniczy z uwagi na ukształtowanie terenu. Od północy otoczony jest górami, natomiast od południa rozciąga się równina (czasami pagórkowata). Utworzyło się tu też spore jezioro które po słowacku nazywa się Liptovska Mara. Zatrzymaliśmy się na moment przy nim zjeżdżając z drogi ekspresowej.
Na zdjęciu chiałem ująć jezioro, malowniczą wioskę Liptovsky Trnovec, oraz górujące nad nią szczyty - które pomimo czerwca były ośnieżone.

Poniżej zdjęcie oraz dzisiejsza historia jego odkrycia.

Liptovsky Trnovec - malownicza wioska w Słowackich Tatrach wysokich



Na zdjęcie wpadłem dziś przeglądając archiwalne zbiory. Wcześniej nie zwróciłem uwagi na zdjęcie ponieważ było słabo kontrastowe - sprawiła to mgła która zebrała się tutaj o poranku (zdjęcie powstało ok 8 rano). Na szczęście udało mi się wykonać je w RAWie. Dziś potrafię wyciągnąć z tego formatu znacznie więcej niż przed laty:) Spędziłem ok 1h na wywoływaniu i jestem zadowolony z rezultatu:)

Zdjęcie wysłałem też do banku zdjęć Dreamstime. Możecie je kupić klikając na zdjęcie poniżej.
Mountain village in High Tatras Slovakia
© Photographer: Daniel Domański | Agency: Dreamstime.com

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Przepis na tatara z metki tatarskiej

Księżyc - Efekt Halo

Korekta geometrii zdjęcia - czyli prostowanie krzywizny nieudanego ujęcia