Sony SAL 1680z oraz wyprawa do Gdańska

Dziękuję wszystkim za życzenia do ostatniego postu:)
Tymczasem trafiłem do Gdańska i już niedługo jak wrócę to pojawi się kilka zdjęć z Trójmiasta na blogu. Udało mi się pożyczyć bardzo dobry obiektyw Sony Sal 1680z. Jest to najlepszy zamiennik standardowego obiektywu w systemie Minolta/Sony z którego korzystam przy fotografowaniu. Praktycznie to najwyższy model wśród dostępnych szkieł dla amatora. Obiektyw został dla Sony przygotowany przez znaną z najlepszej jakości szkieł firmę Zeiss.  Nówka w sklepie kosztuje ok 3000zł. Mi udało się wypożyczyć go na 6 dni za 80zł w Sony Center w Arkadii. Sam 3tysięcy bym nie wydał ale na jednorazowe wypożyczenie mogłem sobie pozwolić. Jeśli w przyszłości zaplanuję zastąpienie podstawowego obiektywu będzie to raczej Tamron 17-50 F2,8  - jest znacznie jaśniejszy i po mimo mniejszego zakresu ogniskowych można go nabyć nawet za mniej niż 1000zł.

Jedynie kilka zdjęć zrobionych Sony Zeiss 16-80 przeglądnąłem na ekranie komputera i muszę stwierdzić, że jestem pozytywnie zaskoczony. Spodziewałem się bardzo niskich aberacji i innych problemów optycznych ale tu nie dostrzegam ich praktycznie w ogóle. Ponadto zdjęcia nawet bez obróbki są znacznie bardziej kontrastowe i ostre, a barwy są pięknie oddane i nie wyblakłe. Po powrocie z Trójmiasta wrzucę część zdjęć - sami ocenicie.


Sony SAL 1680z
Dla zainteresowanych obiektywem odsyłam do Ceneo.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Przepis na tatara z metki tatarskiej

Księżyc - Efekt Halo

Korekta geometrii zdjęcia - czyli prostowanie krzywizny nieudanego ujęcia