Fontanna w Parku Saskim, nocne zdjęcie w HDR

Postanowiłem spróbować techniki o nazwie HDR - co by się nie rozpisywać długo, polega ona na tym, że kilka zdjęć łączymy w jedno (koniecznie używając statywu). Robimy podstawowe zdjęcie, a następnie jedno prześwietlone, a drugie niedoświetlone.
Bazą zdjęcia będzie podstawowe poprawnie wykonane zdjęcie, ale szczegóły utracone np. w ciemnych partiach wykorzystamy ze zdjęcia prześwietlonego, natomiast szczegóły z miejsc jasnych wykorzystamy ze zdjęcia niedoświetlonego. Wykorzystamy więc tylko najbardziej nas interesujące tony.

Zdjęcie fontanny w Parku Saskim

Zdjęcie wykonane lustrzanką Sony A380 oraz obrobione, używając programu polskiej produkcji - Machinery 1.5.5
Uwieczniłem fontannę w Parku Saskim w okolicach Placu Piłsudskiego, a zdjęcia do projektu wykonałem w tym samym dniu w którym przygotowywałem Panoramę Placu Marszałka Józefa Piłsudskiego w Warszawie którą mogliście już oglądać na moim blogu.

Komentarze

  1. A ja myślałem, że takie zdjęcia to się w photoshopie produkuje.. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię tę fontannę. Rzadko jednak widzę ją działającą po ciemku, bo jakoś nie szlajam się po Saskim wieczorami. Zacytuję tekst z książki "Warszawa w karykaturze":

    Nie chodź nocą po parku, bo dostaniesz po karku. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No taki efekt detali na fontannie to i w photoshop zrobisz ale to już wyższa szkoła jazdy. Swoją droga to cs5 też ma opcje hdr

    Marcin
    Po parku się wlocze bo obok mieszkam (przy placu grzybowskim)
    A noc to moja ulubiona pora na zdjecia

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Przepis na tatara z metki tatarskiej

Księżyc - Efekt Halo

Korekta geometrii zdjęcia - czyli prostowanie krzywizny nieudanego ujęcia